Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



24.05.2018

Do obsługi konferencji

HP Elite Slice G2
21.05.2018

Dla małych grup

Drukarki Canon
17.05.2018

Inteligentna ochrona

Ever UPS DUO AVR
14.05.2018

Bezpieczna piaskownica

Kaspersky Cloud Sandbox
10.05.2018

Monitoring IT

NetCrunch 10.2 Suite
07.05.2018

Mobilna firma

Sophos Mobile 8.1
27.04.2018

Wydajne procesory

AMD EPYC Embedded 3000 i AMD Ryzen Embedded V1000
24.04.2018

Z odłączanym ekranem

Panasonic Toughbook CF-20
18.04.2018

Dla biznesu

Monitory AOC 6x

Zdalna komunikacja i strumieniowanie wideo

Data publikacji: 19-04-2018 Autor: Grzegorz Kubera
Najdroższe systemy do...

Po wdrożeniu systemu do tele- i wideokonferencji zyskujemy wiele nowych możliwości, w tym wygodną współpracę na odległość i ograniczenia kosztów związane z wyjazdami służbowymi. Dodatkowo możemy skorzystać z wideostreamingu – zarówno w kontekście sprzedaży produktów cyfrowych, jak i współpracy wewnętrznej. Jak dobrze wybrać odpowiednie rozwiązania dla własnej firmy?

Coraz więcej firm zatrudnia pracowników zdalnych, a pracownicy coraz częściej doceniają taki sposób wykonywania obowiązków. Według badania Gallupa z 2017 r. w latach 2012–2016 liczba osób pracujących zdalnie wzrosła z 39 do 43%. Trend ten utrzymuje się także w tym roku. W Polsce podobne badanie, „Praca zdalna – jestem na TAK!”, przeprowadził Instytut Kantar Public na zlecenie start-upu Crossover. Badanie objęło 1000 osób w wieku 18 lat i więcej. Wyniki wskazują, że ponad połowa zatrudnionych Polaków chciałaby pracować zdalnie (57%), a co czwarta osoba pracująca przyznaje, że mogłaby pracować zdalnie już docelowo – przez cały czas. Inni uważają, że wystarczyłoby im kilka dni pracy zdalnej w tygodniu, a kilka w biurze w siedzibie pracodawcy. Z kolei dla firm praca zdalna również wiąże się z korzyściami – to m.in. ograniczenia przestrzeni biurowej i ochrona środowiska związana z ograniczaniem dojazdów do pracy (pracownicy najczęściej dojeżdżają prywatnymi lub służbowymi samochodami).


Równie ważną, jeśli nie najważniejszą zaletą związaną z pracą zdalną jest możliwość zatrudniania i nawiązywania współpracy z ludźmi znajdującymi się w innych miastach czy nawet krajach. Dzięki temu firma może szukać talentów do pracy w różnych lokalizacjach, co w obecnych czasach jest szczególnie przydatne – coraz częściej napotykamy przecież informacje, że w Polsce brakuje rąk do pracy.


Od poczty e-mail po usługi w chmurze – technologie pozwalają firmom na szukanie pracowników poza miejscem, gdzie znajduje się siedziba główna. Oprogramowanie do tele- i wideokonferencji to jedno z najważniejszych rozwiązań IT, które umożliwia pracę zdalną, a także prowadzenie wirtualnych spotkań z kontrahentami.


> RODZAJE SYSTEMÓW KONFERENCYJNYCH


Systemy konferencyjne można podzielić na trzy rodzaje i każdy z nich spełnia inny cel. Pierwszym, najdroższym, jest system na stałe instalowany w danym pomieszczeniu biurowym. Rozwiązanie to pozwala uczestnikom uzyskać wrażenie podobne do tego, jakby wszystkie osoby spotkały się w jednym pomieszczeniu i prowadziły dyskusję. Do nawiązywania kontaktu wykorzystywane są połączenia telefoniczne i sieciowe, z użyciem monitorów (docelowo jeden monitor przypada na jedną osobę) i kamer umieszczonych nad stołami konferencyjnymi. W ten sposób każdy z uczestników niejako „siedzi przy stole”, niezależnie od miejsca, w jakim fizycznie się znajduje. Systemy tego typu są kosztowne i spotykane na ogół w dużych przedsiębiorstwach międzynarodowych. Zapewniają za to wysoką jakość połączeń i bogatsze doświadczenia w zakresie wideokonferencji. Koszt wdrożenia zwykle rozpoczyna się od kilkudziesięciu tysięcy złotych.

 

Drugie, pośrednie rozwiązanie pod względem kosztów wdrożenia, również instalowane jest w jednym miejscu na stałe, ale na ogół wykorzystuje jeden duży ekran, który przedstawia wszystkich uczestników z danego miejsca. W zależności od stosowanego oprogramowania ekran można podzielić i wyświetlać na nim np. osoby z innych lokalizacji czy też prezentacje z pakietu MS Office i inne pliki. Koszt instalacji liczony jest w kwotach od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Rozwiązania te zalecane są średnim i dużym firmom.

 

Trzeci rodzaj, zalecany małym i mikrofirmom, to najpopularniejszy system – desktop video conferencing. Główne jego zalety to niskie koszty oraz wygoda instalacji. Wystarczy komputer z internetem (np. laptop), a także odpowiednie oprogramowanie, by nawiązać połączenie i przeprowadzić rozmowę ze współpracownikami. Dzięki temu nie trzeba znajdować się w konkretnym miejscu, wyposażonym w monitory i inne akcesoria – możemy np. rozmawiać z domu.


[…]


Założyciel i dyr. generalny firmy doradczo-technologicznej, pełnił funkcję redaktora naczelnego w magazynach i serwisach informacyjnych z branży ICT. Dziennikarz z ponad 10-letnim doświadczeniem i autor książki nt. tworzenia start-upów.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2013 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"