Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



17.08.2018

Kontrola dostępu

Axis A1601
14.08.2018

Zabezpieczenia prognostyczne

Sophos Email Security Advanced
10.08.2018

Polski Azure Stack...

Beyond.pl Data Center 2
07.08.2018

Zarządzanie urządzeniami...

Quest KACE Cloud MDM, KACE Systems Deployment Appliance (SDA)
03.08.2018

Multimodalny OS

SUSE Linux Enterprise 15
27.07.2018

Skalowalne all-flash

QSAN XCubeFAS XF2026D
24.07.2018

Interaktywne kioski

Pyramid Polytouch 32
20.07.2018

Laserowe benefity

Brother TonerBenefit
17.07.2018

Laptop konwertowalny

HP ProBook x360 440 G1

Zdalna komunikacja i strumieniowanie wideo

Data publikacji: 19-04-2018 Autor: Grzegorz Kubera
Najdroższe systemy do...

Po wdrożeniu systemu do tele- i wideokonferencji zyskujemy wiele nowych możliwości, w tym wygodną współpracę na odległość i ograniczenia kosztów związane z wyjazdami służbowymi. Dodatkowo możemy skorzystać z wideostreamingu – zarówno w kontekście sprzedaży produktów cyfrowych, jak i współpracy wewnętrznej. Jak dobrze wybrać odpowiednie rozwiązania dla własnej firmy?

Coraz więcej firm zatrudnia pracowników zdalnych, a pracownicy coraz częściej doceniają taki sposób wykonywania obowiązków. Według badania Gallupa z 2017 r. w latach 2012–2016 liczba osób pracujących zdalnie wzrosła z 39 do 43%. Trend ten utrzymuje się także w tym roku. W Polsce podobne badanie, „Praca zdalna – jestem na TAK!”, przeprowadził Instytut Kantar Public na zlecenie start-upu Crossover. Badanie objęło 1000 osób w wieku 18 lat i więcej. Wyniki wskazują, że ponad połowa zatrudnionych Polaków chciałaby pracować zdalnie (57%), a co czwarta osoba pracująca przyznaje, że mogłaby pracować zdalnie już docelowo – przez cały czas. Inni uważają, że wystarczyłoby im kilka dni pracy zdalnej w tygodniu, a kilka w biurze w siedzibie pracodawcy. Z kolei dla firm praca zdalna również wiąże się z korzyściami – to m.in. ograniczenia przestrzeni biurowej i ochrona środowiska związana z ograniczaniem dojazdów do pracy (pracownicy najczęściej dojeżdżają prywatnymi lub służbowymi samochodami).


Równie ważną, jeśli nie najważniejszą zaletą związaną z pracą zdalną jest możliwość zatrudniania i nawiązywania współpracy z ludźmi znajdującymi się w innych miastach czy nawet krajach. Dzięki temu firma może szukać talentów do pracy w różnych lokalizacjach, co w obecnych czasach jest szczególnie przydatne – coraz częściej napotykamy przecież informacje, że w Polsce brakuje rąk do pracy.


Od poczty e-mail po usługi w chmurze – technologie pozwalają firmom na szukanie pracowników poza miejscem, gdzie znajduje się siedziba główna. Oprogramowanie do tele- i wideokonferencji to jedno z najważniejszych rozwiązań IT, które umożliwia pracę zdalną, a także prowadzenie wirtualnych spotkań z kontrahentami.


> RODZAJE SYSTEMÓW KONFERENCYJNYCH


Systemy konferencyjne można podzielić na trzy rodzaje i każdy z nich spełnia inny cel. Pierwszym, najdroższym, jest system na stałe instalowany w danym pomieszczeniu biurowym. Rozwiązanie to pozwala uczestnikom uzyskać wrażenie podobne do tego, jakby wszystkie osoby spotkały się w jednym pomieszczeniu i prowadziły dyskusję. Do nawiązywania kontaktu wykorzystywane są połączenia telefoniczne i sieciowe, z użyciem monitorów (docelowo jeden monitor przypada na jedną osobę) i kamer umieszczonych nad stołami konferencyjnymi. W ten sposób każdy z uczestników niejako „siedzi przy stole”, niezależnie od miejsca, w jakim fizycznie się znajduje. Systemy tego typu są kosztowne i spotykane na ogół w dużych przedsiębiorstwach międzynarodowych. Zapewniają za to wysoką jakość połączeń i bogatsze doświadczenia w zakresie wideokonferencji. Koszt wdrożenia zwykle rozpoczyna się od kilkudziesięciu tysięcy złotych.

 

Drugie, pośrednie rozwiązanie pod względem kosztów wdrożenia, również instalowane jest w jednym miejscu na stałe, ale na ogół wykorzystuje jeden duży ekran, który przedstawia wszystkich uczestników z danego miejsca. W zależności od stosowanego oprogramowania ekran można podzielić i wyświetlać na nim np. osoby z innych lokalizacji czy też prezentacje z pakietu MS Office i inne pliki. Koszt instalacji liczony jest w kwotach od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Rozwiązania te zalecane są średnim i dużym firmom.

 

Trzeci rodzaj, zalecany małym i mikrofirmom, to najpopularniejszy system – desktop video conferencing. Główne jego zalety to niskie koszty oraz wygoda instalacji. Wystarczy komputer z internetem (np. laptop), a także odpowiednie oprogramowanie, by nawiązać połączenie i przeprowadzić rozmowę ze współpracownikami. Dzięki temu nie trzeba znajdować się w konkretnym miejscu, wyposażonym w monitory i inne akcesoria – możemy np. rozmawiać z domu.


[…]


Założyciel i dyr. generalny firmy doradczo-technologicznej, pełnił funkcję redaktora naczelnego w magazynach i serwisach informacyjnych z branży ICT. Dziennikarz z ponad 10-letnim doświadczeniem i autor książki nt. tworzenia start-upów.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2013 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"