Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


07.08.2019

Kurzinformation it-sa, 8-10...

It-sa is one of the leading international trade fairs for IT security. With around 700...
08.07.2019

Narzędzie EDR

ESET Enterprise Inspector
08.07.2019

Usuwanie skutków awarii

Veeam Availability Orchestrator v2
08.07.2019

Indywidualna konfiguracja

baramundi Management Suite 2019
05.07.2019

Technologia Ceph

SUSE Enterprise Storage 6
05.07.2019

Szybkie i bezpieczne...

Konica Minolta bizhub i-Series
05.07.2019

Edge computing

Atos BullSequana Edge
04.07.2019

Terabitowa ochrona

Check Point 16000 i 26000
04.07.2019

Obsługa wideokonferencji

Poly G7500

CRM nowej generacji

Data publikacji: 01-02-2016 Autor: Grzegorz Kubera

Nowoczesne CRM-y pomagają w prowadzeniu działań marketingowych, sprzedażowych czy też w obsłudze klientów. Usprawniają procesy, pomagają prognozować przychody i nadzorować cele pracowników. Firmy, które nie używają systemów CRM, będą dziś rozwijać się wolniej niż konkurencja.

Systemy do zarządzania relacjami z klientami (CRM – Customer Relationship Management) stanowią dla wielu firm problem podobny do przedstawionego w dylemacie o jajku i kurze: co powinno być pierwsze – określona liczba klientów lub leadów czy system CRM. Menedżerowie często wybierają opcję pierwszą, wychodząc z założenia, że nie ma powodu płacić za CRM, skoro nie ma jeszcze klientów. Polegają więc na arkuszu kalkulacyjnym, a wdrożenie CRM-u odkładają do czasu, aż liczba klientów przekroczy określony poziom. Używanie Excela do zarządzania relacjami z klientami nie jest jednak najlepszym rozwiązaniem, ponieważ program ten nie został stworzony z myślą o takich zadaniach. Z tego powodu dział sprzedaży lub marketingu może nie osiągać takiej efektywności, na jaką mógłby liczyć, gdyby od razu korzystał z CRM-u.

– Często zdarza się, że firma w początkowym stadium rozwoju korzysta jedynie z arkusza kalkulacyjnego – mówi Rafał Namieciński, CEO z Firmao.pl, firmy oferującej zadaniowy system CRM online. – Pracownicy edytują pliki lokalnie, wymiana informacji jest nieefektywna, a sam program w pewnym momencie staje się nieczytelny oraz niefunkcjonalny. Choć początkowo arkusz kalkulacyjny może niektórym wystarczyć, później, gdy pojawi się więcej klientów, zapanowanie nad dużą bazą z danymi stanie się wyzwaniem. Wtedy często zapada decyzja o skorzystaniu z CRM-u. Okazuje się jednak, że dane z wielu miesięcy trzeba zaimportować do systemu, co pochłania czas oraz pieniądze. Wdrożenie CRM-u już na początku działalności pozwoli zaoszczędzić pieniądze i czas na wdrożenie, a także umożliwi przejście z plików na rozwiązania chmurowe.

Nawet firmy jednoosobowe mogą korzystać z CRM-u, jeśli tylko chcą usprawnić obsługę klienta i zwiększyć efektywność sprzedaży. Miałem okazję osobiście prowadzić wdrożenia CRM dla firm, które zatrudniają ponad 1500 handlowców, jak i dla takich, które mają po kilka osób – większość wyzwań, które stoją przed firmami, jest taka sama – mówi Michał Skurowski, CEO w Live­Space. – Zarówno w korporacjach, jak i w małych firmach trzeba mieć przemyślane procedury obsługi klienta i sprzedaży. W obu przypadkach do organizacji często trafiają nowi handlowcy, którzy nie znają produktu i klientów i muszą się szybko wdrożyć. Nie ma lepszego miejsca na zdobycie wiedzy o klientach niż CRM – dodaje.

Ale czy małe firmy będzie stać na system CRM? To nie jest obecnie problemem, ponieważ systemy CRM coraz częściej działają w modelu SaaS (Software as a Service), czyli są oprogramowaniem udostępnianym jako usługa w ramach abonamentu. Nie tylko mamy więc dostęp do CRM-u z poziomu przeglądarki internetowej i nie musimy instalować go lokalnie na dysku komputera, ale też rozwiązanie to jest niedrogie – podstawowe internetowe systemy CRM kosztują nawet ok. 12 zł/mies.

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"