Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


20.02.2020

Serwery Enterprise

OVHCloud stawia na Ryzeny
20.02.2020

Monitory dla biznesu

Newline IP
20.02.2020

Przemysłowe SSD

Dyski Transcend M.2 NVMe
23.01.2020

Google Project Zero

Inicjatywa Google Project Zero
23.01.2020

Ochrona tylko w chmurze

Kaspersky Security Cloud Free
23.01.2020

Eksport SI pod lupą

Export Control Reform Act
23.01.2020

Orkiestracja na medal

Bug bounty dla Kubernetes
23.01.2020

Długie pożegnanie

Chrome na Windows 7
23.01.2020

Dell XPS 13

Dell zaprezentował najnowszą odsłonę laptopa będącego jednym z najczęstszych wyborów...

Era hiperkonwergencji. Pudełkowe data center na topie

Data publikacji: 29-10-2018 Autor: Sebastian Kuniszewski

IDC opublikowało globalne wyniki sprzedaży systemów konwergentnych w drugim kwartale 2018 r. Wartość tego segmentu rynku wyniosła 3,5 mld dolarów – to ponad 9% więcej niż rok wcześniej. Największy wzrost dotyczył rozwiązań hiperkonwergentnych, generując ponad 1,5 mld dolarów zysków.

 

Jedną z najważniejszych cech infrastruktury hiperkonwergentnej jest integracja wielu elementów składowych w ramach jednej usługi oraz wyjątkowo szybkie i bezproblemowe wdrożenie systemów. Fizyczna infrastruktura HCI może zostać umieszczona w siedzibie przedsiębiorstwa, dzięki czemu biznes nie musi się obawiać o kwestie prawne, a całe rozwiązanie zostać zainstalowane w ciągu kilku minut. Dodatkowo dzięki warstwie programowej zarządzanie tego typu systemami IT jest proste i nie wymaga zatrudniania dodatkowego personelu.

Inwestycje w rozwiązania HCI napędzają cyfrową transformację biznesu, który potrzebuje prostych i sprawnych narzędzi. W swoim raporcie IDC wyróżnia kilka kategorii systemów konwergentnych. Są to infrastruktura zintegrowana, architektura referencyjna i zintegrowane platformy. Ostatnią kategorię tworzy infrastruktura hiperkonwergentna (HCI) – segment rynku, który zanotował największą dynamikę wzrostu, bo aż o 78,1% w ujęciu rocznym.

HCI – REMEDIUM NA BRAK PRACOWNIKÓW

Kwestia zatrudnienia jest w tym kontekście bardzo istotna – z najnowszego raportu ManpowerGroup wynika, że na samym rynku IT brakuje ok. 50 tys. specjalistów. 52% polskich firm ma problem ze znalezieniem nowych pracowników. Zatrudniani niejednokrotnie nie mają też odpowiednich umiejętności i wymagają intensywnych szkoleń.

Według Gartnera nawet 70% pracowników na całym świecie nie posiada kompetencji umożliwiających swoim firmom cyfrową transformację.

– Problemy kadrowe są szczególnie odczuwalne, gdy rodzime firmy chcą się rozwijać i zakładać nowe oddziały w Polsce i za granicą. Nie dość, że stworzenie odpowiedniego zaplecza IT ma swoją cenę, to często brakuje personelu technicznego. Rozwiązania hiperkonwergentne, których popularność na całym świecie rośnie, są remedium na tego typu problemy. HCI umożliwia zainstalowanie w zdalnym oddziale firmy rozwiązania typu przewoźne data center – tłumaczy Stanisław Bochnak, Senior Business Solutions Strategist w VMware Polska. Jak dodaje ekspert, zarządzanie takim centrum odbywa się z poziomu konsoli, którą obsługują specjaliści IT znajdujący się w firmowej centrali. Większość skomplikowanych zadań realizowana jest przez oprogramowanie dostawcy. Dzięki wirtualizacji i automatyzacji do obsługi większej liczby oddziałów nie trzeba zatrudniać dodatkowych pracowników, co ma bezpośrednie przełożenie na niższe koszty działania i na poprawę niezawodności używanych rozwiązań.

[...]

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"