Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


17.09.2019

PLNOG23 czyli sieci 5G,...

Największa polska konferencja telekomunikacyjna powraca do Krakowa! Wśród nowości ścieżka...
05.09.2019

Cloudya – nowa usługa NFON

Po ponad dekadzie ciągłego rozwoju technologii Cloudya, swobodna i niczym nie ograniczona...
02.09.2019

Na dużą skalę

Kaspersky Hybrid Cloud Security
02.09.2019

Bezpieczny brzeg sieci

Fortinet Secure SD-Branch
02.09.2019

Nowoczesne centra danych

AMD EPYC
30.08.2019

Dostęp do AI i ML

VMware Cloud Foundation
30.08.2019

Lekkość i moc

Toshiba Portégé A30-E
30.08.2019

Bez przestojów

APC Easy UPS On-Line
29.08.2019

Duże moce

Lenovo ThinkSystem SR635 i SR655

Troska o dane klientów to większe zyski dla firm

Data publikacji: 29-10-2018 Autor: Sebastian Kuniszewski

Już nie tylko cena czy jakość produktu wpływają na decyzje konsumentów o wyborze sprzedawcy. Badania Capgemini dowiodły, że klienci kupujący online chętniej korzystają z oferty firm, które pokazały, że potrafią zadbać o ich dane. Cyberbezpieczeństwo staje się zatem bardzo ważnym argumentem sprzedażowym, który zaczyna decydować o powodzeniu firmy na rynku i może zapewnić jej przewagę nad konkurencją.

Raport „Cybersecurity: The New Source of Competitive Advantage for Retailers” przygotowany przez ekspertów Instytutu Transformacji Cyfrowej Capgemini pokazał, że klienci biorą pod uwagę cztery główne czynniki, myśląc o bezpieczeństwie swoich danych, które udostępniają w trakcie transakcji. Należą do nich: sposób zabezpieczenia danych przekazywanych podczas dokonywania zakupów; to, czy dane przekazywane za pośrednictwem strony internetowej podczas zakupów są odpowiednio zabezpieczone; sposób przechowywania danych osobowych i finansowych klientów oraz to, czy sprzedawca korzysta z nich w sposób przejrzysty i jasny.


Badanie, w którym wzięło udział w sumie 6000 konsumentów i 200 przedstawicieli sieci handlowych, pokazało, że bezpieczeństwo danych przekazywanych sprzedawcy dla 77% klientów jest trzecim w kolejności najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze miejsca, w którym dokonają oni zakupu. Wyżej znajduje się tylko dostępność produktu oraz jego jakość. Niżej – cena czy marka, uznawane dotychczas za jedne z najważniejszych czynników decydujących o wyborze oferty przez klienta. Świadczy to niewątpliwie o rosnącej świadomości konsumentów. – Z jednej strony jest to rosnąca świadomość zagrożeń budowana m.in. przez medialne informacje o incydentach czy wyłudzeniach, z drugiej coraz większa świadomość wartości przekazywanych danych płatniczych i danych osobowych, do czego skutecznie przyczyniła się m.in. kampania związana z wejściem w życie rodo. Cieszy fakt, że klienci coraz uważniej przyglądają się miejscom, w których zostawiają swoje dane i przywiązują dużą wagę do kryterium bezpiecznego ich przetwarzania – podkreśla Szymon Groch, Head of Risk and Compliance, Capgemini Business Services Europe.

PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA – SZANSA, A NIE PROBLEM

Niestety, jak się okazuje, firmy nie wykorzystują w pełni potencjału, jaki dają procedury bezpieczeństwa w zakresie zarządzania danymi klientów. Badania Capgemini pokazały, że aż siedmiu na dziesięciu konsumentów chciałoby otrzymywać informacje na temat tego, co dzieje się z ich danymi. Tymczasem otwarcie mówi o tym jedynie 44% firm handlowych. Co więcej, sprzedawcy często nie informują klientów o przypadkach naruszenia bezpieczeństwa ich danych osobowych. 44% przedsiębiorstw przyznało, że w latach 2015-2017 doszło do takiego naruszenia. Jedynie 21% klientów przyznało, że dostało powiadomienie o złamaniu zabezpieczeń danych.


‒ Konsekwencje takiej polityki sprzedawców to nie tylko narażenie się na dotkliwe sankcje finansowe, ale również możliwość utraty reputacji i długo budowanego zaufania konsumentów – mówi Szymon Groch z Capgemini, który przywołuje ostatnie przypadki nadużycia zaufania konsumentów. Poza Facebookiem i Cambridge Analytica głośne przypadki to Under Armour (MyFitnessPal) i Equif­ax. Dane z około 150 mln kont aplikacji MyFitnessPal związanych z dietą i odzieżą fitness, wyciekły w lutym br., w jednym z największych ataków w historii. Z kolei w ataku cybernetycznym z 7 wrześ­nia 2017 r. ucierpiało 2,4 miliona amerykańskich konsumentów, którym hakerzy, za pośrednictwem serwisu Equifax, wykradli dane dotyczące praw jazdy.

WZROST ZADOWOLENIA KLIENTÓW I ZYSKÓW

Firmy, które nie zadbają o cyberbezpieczeństwo i odpowiednie zabezpieczenie danych, mogą mieć problem ze wzrostem biznesowym. A jest o co walczyć – 40% klientów, którzy wzięli udział w badaniu Capgemini, przyznało, że jest gotowych zapłacić nawet o jedną piątą więcej, jeśli sprzedawca wprowadzi takie środki w zakresie cyberbezpieczeństwa, które spełnią ich oczekiwania. Biorąc pod uwagę średnie wydatki konsumentów w sieciach handlowych, ich zysk może wzrosnąć rocznie o 5,4%, twierdzą eksperci.

[...]

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"