Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


20.02.2020

Serwery Enterprise

OVHCloud stawia na Ryzeny
20.02.2020

Monitory dla biznesu

Newline IP
20.02.2020

Przemysłowe SSD

Dyski Transcend M.2 NVMe
23.01.2020

Google Project Zero

Inicjatywa Google Project Zero
23.01.2020

Ochrona tylko w chmurze

Kaspersky Security Cloud Free
23.01.2020

Eksport SI pod lupą

Export Control Reform Act
23.01.2020

Orkiestracja na medal

Bug bounty dla Kubernetes
23.01.2020

Długie pożegnanie

Chrome na Windows 7
23.01.2020

Dell XPS 13

Dell zaprezentował najnowszą odsłonę laptopa będącego jednym z najczęstszych wyborów...

Troska o dane klientów to większe zyski dla firm

Data publikacji: 29-10-2018 Autor: Sebastian Kuniszewski

Już nie tylko cena czy jakość produktu wpływają na decyzje konsumentów o wyborze sprzedawcy. Badania Capgemini dowiodły, że klienci kupujący online chętniej korzystają z oferty firm, które pokazały, że potrafią zadbać o ich dane. Cyberbezpieczeństwo staje się zatem bardzo ważnym argumentem sprzedażowym, który zaczyna decydować o powodzeniu firmy na rynku i może zapewnić jej przewagę nad konkurencją.

Raport „Cybersecurity: The New Source of Competitive Advantage for Retailers” przygotowany przez ekspertów Instytutu Transformacji Cyfrowej Capgemini pokazał, że klienci biorą pod uwagę cztery główne czynniki, myśląc o bezpieczeństwie swoich danych, które udostępniają w trakcie transakcji. Należą do nich: sposób zabezpieczenia danych przekazywanych podczas dokonywania zakupów; to, czy dane przekazywane za pośrednictwem strony internetowej podczas zakupów są odpowiednio zabezpieczone; sposób przechowywania danych osobowych i finansowych klientów oraz to, czy sprzedawca korzysta z nich w sposób przejrzysty i jasny.


Badanie, w którym wzięło udział w sumie 6000 konsumentów i 200 przedstawicieli sieci handlowych, pokazało, że bezpieczeństwo danych przekazywanych sprzedawcy dla 77% klientów jest trzecim w kolejności najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze miejsca, w którym dokonają oni zakupu. Wyżej znajduje się tylko dostępność produktu oraz jego jakość. Niżej – cena czy marka, uznawane dotychczas za jedne z najważniejszych czynników decydujących o wyborze oferty przez klienta. Świadczy to niewątpliwie o rosnącej świadomości konsumentów. – Z jednej strony jest to rosnąca świadomość zagrożeń budowana m.in. przez medialne informacje o incydentach czy wyłudzeniach, z drugiej coraz większa świadomość wartości przekazywanych danych płatniczych i danych osobowych, do czego skutecznie przyczyniła się m.in. kampania związana z wejściem w życie rodo. Cieszy fakt, że klienci coraz uważniej przyglądają się miejscom, w których zostawiają swoje dane i przywiązują dużą wagę do kryterium bezpiecznego ich przetwarzania – podkreśla Szymon Groch, Head of Risk and Compliance, Capgemini Business Services Europe.

PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA – SZANSA, A NIE PROBLEM

Niestety, jak się okazuje, firmy nie wykorzystują w pełni potencjału, jaki dają procedury bezpieczeństwa w zakresie zarządzania danymi klientów. Badania Capgemini pokazały, że aż siedmiu na dziesięciu konsumentów chciałoby otrzymywać informacje na temat tego, co dzieje się z ich danymi. Tymczasem otwarcie mówi o tym jedynie 44% firm handlowych. Co więcej, sprzedawcy często nie informują klientów o przypadkach naruszenia bezpieczeństwa ich danych osobowych. 44% przedsiębiorstw przyznało, że w latach 2015-2017 doszło do takiego naruszenia. Jedynie 21% klientów przyznało, że dostało powiadomienie o złamaniu zabezpieczeń danych.


‒ Konsekwencje takiej polityki sprzedawców to nie tylko narażenie się na dotkliwe sankcje finansowe, ale również możliwość utraty reputacji i długo budowanego zaufania konsumentów – mówi Szymon Groch z Capgemini, który przywołuje ostatnie przypadki nadużycia zaufania konsumentów. Poza Facebookiem i Cambridge Analytica głośne przypadki to Under Armour (MyFitnessPal) i Equif­ax. Dane z około 150 mln kont aplikacji MyFitnessPal związanych z dietą i odzieżą fitness, wyciekły w lutym br., w jednym z największych ataków w historii. Z kolei w ataku cybernetycznym z 7 wrześ­nia 2017 r. ucierpiało 2,4 miliona amerykańskich konsumentów, którym hakerzy, za pośrednictwem serwisu Equifax, wykradli dane dotyczące praw jazdy.

WZROST ZADOWOLENIA KLIENTÓW I ZYSKÓW

Firmy, które nie zadbają o cyberbezpieczeństwo i odpowiednie zabezpieczenie danych, mogą mieć problem ze wzrostem biznesowym. A jest o co walczyć – 40% klientów, którzy wzięli udział w badaniu Capgemini, przyznało, że jest gotowych zapłacić nawet o jedną piątą więcej, jeśli sprzedawca wprowadzi takie środki w zakresie cyberbezpieczeństwa, które spełnią ich oczekiwania. Biorąc pod uwagę średnie wydatki konsumentów w sieciach handlowych, ich zysk może wzrosnąć rocznie o 5,4%, twierdzą eksperci.

[...]

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"