Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


24.05.2019

Konferencja IT Manager of...

W dniach 12–14 czerwca w Sopocie odbędzie się konferencja IT Manager of Tomorrow 2019. To...
24.05.2019

Ochrona sieci

Fortinet FortiOS 6.2
24.05.2019

Mniejsza złożoność

Rittal VX25 Ri4Power
24.05.2019

All-in-one NAS

QNAP TDS-16489U R2
24.05.2019

Układy SoC

AMD Ryzen Embedded R1000
23.05.2019

Wzmocniony model

Panasonic Toughbook FZ-N1
23.05.2019

Szybsze sieci

D-Link Smart Mesh Wi-Fi AC1900/AC2600/AC3000
23.05.2019

Curved 4K

Samsung LU32R590
14.05.2019

Bezpłatna konferencja OSEC...

Jako patron medialny serdecznie zapraszamy na bezpłatną konferencję OSEC Forum 2019, któa...

Inwestycje w erze postcyfrowej

Data publikacji: 22-03-2019 Autor: Magdalena Ziemba

Standardem stały się rozwiązania cyfrowe, które jeszcze do niedawna zapewniały przewagę konkurencyjną. Obecnie największe szanse rozwoju będą miały te organizacje, które będą w stanie zaspokoić nawet najbardziej zindywidualizowane potrzeby klientów. Przydatna może się okazać świadomość istnienia pięciu trendów kształtujących postcyfrową rzeczywistość.

 

Jak przyznaje Paul Daugherty, Chief Technology and Innovation Officer w Accenture: – Postcyfrowy świat nie oznacza, że cyfryzacja się skończyła. Wręcz przeciwnie – stawiamy nowe pytanie: skoro wszystkie organizacje rozwijają swoje kompetencje cyfrowe, to jak można się wyróżnić? W tej erze sama cyfryzacja nie jest wystarczająca. Raport Technology Vision wskazuje, w jaki sposób organizacje muszą wykorzystywać nowe potężne technologie, aby wprowadzać innowacje w swoich modelach biznesowych i personalizować doświadczenia swoich klientów. Jednocześnie liderzy muszą zdawać sobie sprawę z tego, że wartości moralne, takie jak zaufanie i odpowiedzialność, są nie tylko hasłami, ale także kluczowymi czynnikami warunkującymi ich sukces.

Sporządzony przez Accenture raport Technology Vision przewiduje kluczowe trendy technologiczne, które wskazują kierunki inwestycji największych firm w ciągu najbliższych trzech lat. W ramach tegorocznej edycji badania przeprowadzono ankietę wśród 6672 przedstawicieli kadry zarządzającej z 27 krajów, po raz pierwszy również z Polski.

01
DARQ POWER


Symbolem przełomowych technologii i czynnikiem umożliwiającym firmom kształtowanie na nowo całych branż będzie DARQ. Jest to połączenie DLT (distributed ledger technology), AI, XR (extended reality) i quantum computing. Już teraz 89% organizacji eksperymentuje z co najmniej jednym z tych czterech rozwiązań, oczekując, że będą one kluczowymi elementami wyróżniającymi organizacje. Technologia rozproszonej księgi rachunkowej pozwala na współpracę na dużą skalę między podmiotami, które się nie znają, oraz przeprowadzanie transakcji bez pośrednictwa stron trzecich. Sztuczną inteligencję stosuje się w celu optymalizacji procesów i jako pomoc w podejmowaniu decyzji. Rozszerzona rzeczywistość wprowadza nowe sposoby, dzięki którym użytkownicy poznają produkty i usługi oraz angażują się w relacje z firmami. Technologia obliczeń kwantowych pozwala na tworzenie rozwiązań najtrudniejszych problemów obliczeniowych.

Według badania Accenture w najbliższym roku firmy na świecie najczęściej będą inwestować w AI (zdaniem 63% ankietowanych), internet rzeczy (60%) i blockchain (49%). Dla polskich przedsiębiorstw również sztuczna inteligencja okaże się kluczowa (60%), ale na kolejnych miejscach stawiają AR/VR (43%) i druk 3D (39%).

02
CYFROWY KLIENT


Około 83% menedżerów zarówno w Polsce, jak i na świecie twierdzi, że zrozumienie, jakich technologii i w jakim zakresie używają ich klienci, pomoże im lepiej zaspokoić potrzeby i zwiększyć lojalność konsumentów. Poznanie odbiorców jest teraz łatwiejsze dzięki nowym technologiom. Organizacje przetwarzają coraz więcej danych związanych z cyfrowymi zachowaniami użytkowników, aby odnajdywać nowe możliwości rynkowe. Na przykład John Hancock, jeden z największych ubezpieczycieli w Stanach Zjednoczonych, zaproponował swoim klientom interaktywne ubezpieczenia na życie uwzględniające zniżki w zamian za monitorowanie aktywności przez urządzenia do noszenia (wearables). Dzięki temu liczba inter­akcji między firmą a odbiorcami wzrosła z 1–2 do ok. 500 rocznie. 
 

[...] 

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"