Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


07.08.2019

Kurzinformation it-sa, 8-10...

It-sa is one of the leading international trade fairs for IT security. With around 700...
08.07.2019

Narzędzie EDR

ESET Enterprise Inspector
08.07.2019

Usuwanie skutków awarii

Veeam Availability Orchestrator v2
08.07.2019

Indywidualna konfiguracja

baramundi Management Suite 2019
05.07.2019

Technologia Ceph

SUSE Enterprise Storage 6
05.07.2019

Szybkie i bezpieczne...

Konica Minolta bizhub i-Series
05.07.2019

Edge computing

Atos BullSequana Edge
04.07.2019

Terabitowa ochrona

Check Point 16000 i 26000
04.07.2019

Obsługa wideokonferencji

Poly G7500

Tylko jedna na pięć firm dba o jakość danych

Data publikacji: 22-03-2019 Autor: Sebastian Kuniszewski

Biznes coraz większą wagę przywiązuje do jakości danych i sposobów ich monetyzacji. Według Deloitte będzie to kluczowy trend w najbliższych latach, jednak na razie sytuacja nie wygląda zbyt różowo. Firmom coraz trudniej jest odnaleźć się w potopie cyfrowych danych, spośród których aż 33% uznawanych jest za ROT – dane zbędne, przestarzałe lub nieistotne (Redundant, Obsolete or Trivial).

 

Jeżeli dane porównać do paliwa napędzającego biznes (tzw. model data-driven business), systemy analityczne będą pełniły funkcję silnika, dzięki któremu przedsiębiorstwa te mogą się rozwijać i podążać w wyznaczonym kierunku, podejmując świadome decyzje biznesowe. Jednak aby projekty analityczne powiodły się i przyniosły oczekiwane korzyści, niezwykle ważna jest pewność, że organizacja posiada właściwe dane. Tymczasem, jak wynika z badania SAS, tylko 20% firm monitoruje jakość danych, zarządza nią i dba o jej poprawę. Widać jednak pozytywny trend – odsetek firm, które w minionym roku poprawiły dostęp do swoich kluczowych danych, wynosi 76%.

JAKOŚĆ POSIADANYCH INFORMACJI

Obserwowane zjawisko polegające na demokratyzacji analityki jest z jednej strony wynikiem ewolucji systemów analitycznych, które generują przejrzyste i zrozumiałe dla wszystkich osób w organizacji raporty, a z drugiej – coraz łatwiejszego dostępu do narzędzi klasy Business Intelligence dla mniejszych organizacji i start-u­pów. Nie oznacza to jednak, że przedsiębiorstwa są przekonane o wysokiej jakości posiadanych informacji. Tylko 12% respondentów badania SAS przyznało, że dysponuje aktualnymi danymi, 9% badanych jest przekonanych, że są one właściwe, a już tylko 6% badanych twierdzi, że dane, które posiada, są kompletne. Zdaniem ekspertów SAS brak zaufania do jakości posiadanych informacji i równocześnie wiara w to, że decyzje podjęte na ich podstawie będą trafne i wpłyną pozytywnie na prowadzony biznes, mogą istotnie wpływać na spowolnienie rozwoju działalności tak funkcjonujących przedsiębiorstw.
 

[...] 

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"