Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


08.07.2019

Narzędzie EDR

ESET Enterprise Inspector
08.07.2019

Usuwanie skutków awarii

Veeam Availability Orchestrator v2
08.07.2019

Indywidualna konfiguracja

baramundi Management Suite 2019
05.07.2019

Technologia Ceph

SUSE Enterprise Storage 6
05.07.2019

Szybkie i bezpieczne...

Konica Minolta bizhub i-Series
05.07.2019

Edge computing

Atos BullSequana Edge
04.07.2019

Terabitowa ochrona

Check Point 16000 i 26000
04.07.2019

Obsługa wideokonferencji

Poly G7500
04.07.2019

Laptop biznesowy

Fujitsu LIFEBOOK U939X

Exchange 2016 – Service Pack do 2013?

Data publikacji: 28-10-2015 Autor: Jacek Światowiak
Nowe opcje dla odebranej...

Jednym z wielu nowych produktów, które miały premierę 1 października, jest Exchange 2016. Minęły trzy lata i pora przyjrzeć się, czy grupa produktowa nie spoczęła na laurach. Sprawdzamy, jakie zmiany zaszły w produkcie na poziomie architektury i funkcjonalnym.

Wygląda na to, że produkt zatoczył koło. Wersja 2003 zawierała serwer Back-End (instalowany w sieci LAN) oraz nieobowiązkowy Front-End (instalowany w DMZ, odpowiadający m.in. za mechanizmy antyspamowe, wystawiany do internetu). Wraz z wersją 2007 rozdzielono role na Mailbox (przechowującą bazy skrzynek pocztowych i folderów publicznych), Hub Transport odpowiadającą za przepływ strumienia SMTP oraz nowy mechanizm reguł transportowych i Client Access obsługującą ruch od klientów, czyli kanały komunikacyjne typu MAPI, POP, IMAP, Outlook Anywhere (RPC over HTTP), Exchange Active Sync. Dodano opcjonalną rolę Unified Communication odpowiadającą za komunikację głosową oraz opcjonalną rolę Edge – jako komponent wystawiany do komunikacji SMTP z/do internetu (mający obsługiwać mechanizmy antyspamowe oraz dodatkowe zaawansowane mechanizmy transportowe jak adress rewriting). W wersji 2010 architektura nie zmieniła się, a w wersji 2013 uległa uproszczeniu. Zniknęły samodzielne role Hub Transport i Unified Messaging, pozostały: Mailbox, Client Access i opcjonalny Edge. Samodzielna rola Client Access uległa jednak uproszczeniu i właściwie została zredukowana do pewnego rodzaju serwera proxy i redirect. W wersji 2016 ponownie uproszczono architekturę i skonsolidowano role. Pozostała tylko rola Mailbox i opcjonalny Edge. Serwera Edge praktycznie nie przebudowano ani funkcjonalnie, ani architektonicznie.

> HA i wyszukiwanie

Mechanizm wysokiej dostępności baz danych nie uległ znaczącej zmianie. I od wersji 2010 jest to DAG (Database Availability Group). W zakresie wysokiej dostępności komponentu transportowego tu również nie uległy zmianie znane z poprzednich wersji mechanizmy (Shadow Redundancy i Safety Net).

Duże zmiany wprowadzono natomiast w komponencie wyszukiwania – zredukowano zapotrzebowanie na pasmo sieciowe o około 40% w procesie wyszukiwania wykorzystującego kopie pasywne, wyeliminowano konieczność dostępu do indeksu kopii aktywnej.

> Office Online Server dla Outlook

W poprzednich wersjach Exchange kanał dostępowy Outlook Web App (OWA) zawierał mechanizm podglądu dokumentów w formatach Office oraz PDF. W Exchange 2016 Out­look używa zewnętrznego mechanizmu wykorzystującego serwer o nazwie Office Online Server. Serwer bazuje na znanym z rodziny Office 2013 komponencie Office Web Apps Server. Nowy serwer pozwala nie tylko na podgląd, ale również na edycję wyżej wymienionych typów dokumentów. Produkt ten ma być wspólny dla całej rodziny aplikacji Microsoft, czyli również dla SharePoint oraz Skype for Business.

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"